Karamell tipsar

Här delar jag med mig av tips, tankar och exempel inom kommunikationsområdet. Sådant som jag tror att du kan ha nytta av i ditt marknadsförings- och kommunikationsarbete. Uppstår några frågor eller funderingar, eller om du har tankar om vad du skulle vilja läsa om, får du gärna höra av dig genom en kommentar i inläggen, ett mejl eller via kontaktformuläret. Trevlig läsning!

Vad är OKR och varför ska man jobba med det?

Vad är OKR och varför ska man jobba med det?

OKR är en målstyrningsmetod som togs fram under 1970-talet av Andy Groove som arbetade, och införde OKR, på Intel. Idag är Google och LinkedIn kända ambassadörer för metoden. OKR består av två delar; ”Objective” vilket står för mål och ”Key Results” som står för...

5 anledningar att skicka pressmeddelanden

5 anledningar att skicka pressmeddelanden

Alla organisationer kan tjäna på att skicka pressmeddelanden som en del i sitt marknadsförings- och kommunikationsarbete. Det som krävs är att du har en nyhet. Ett intressant pressmeddelande, med en riktigt bra nyhet, leder ofta till publicitet och har du lyckats...