Mats och hans team på det allmännyttiga bostadsbolaget Partillebo stod inför en utmaning med att få en tydlig struktur på sin interna och externa kommunikation. Det saknades en gemensam bild av hur man skulle kommunicera, vilket ledde till svårigheter att sprida ett enhetligt budskap och nå målen i affärsplanen.
Vi arbetade tillsammans för att identifiera och strukturera deras kommunikationsbehov. Genom workshops och dialog skapades en tydlig kommunikationsstrategi som blev en naturlig del av affärsplanen och som hela organisationen kunde känna sig delaktig i.
Med en tydlig kommunikationsstrategi på plats upplevde Mats att deras fokus och förbättringsarbete blev tydligare. Tack vare en god dialog och en process som engagerade hela verksamheten, fick de inte bara en strategisk plan utan också bättre driv i sin affärsutveckling.
Mats Nilsson, vd, om samarbetet:
”Proffsigt, kunnigt, stor erfarenhet i ämnet och oerhört lyhörda genom hela processen. Att bli ledd genom processen med en tydlig men vänlig hand var avgörande för oss. Nu har vi en kommunikationsstrategi som stöder vår affärsplan och skapar bättre driv framåt.”