Föreläsningar och utbildningar

Förutom att jag hjälper företag som konsult håller jag också föreläsningar och utbildningar inom kommunikation. Här hittar du ett urval av de föreläsningar och utbildningar jag kan ge.

Om du är intresserad av någon av föreläsningarna/utbildningarna eller har önskemål om ett eget tema får du gärna skicka en bokningsförfrågan. Förfrågan är inte bindande.

Har ni funderat på vad ni vill med kommunikationen i den organisation där du arbetar? Vilken roll har kommunikationen och var lägger ni resurserna? I den här föreläsningen går vi igenom kommunikationens roll, nosar på det kommunikativa ledarskapet och pratar om det professionella kommunikationsarbetet och kommunikatören som en profession. Vi pratar också om kommunikationssystem och vad det är samt reflekterar över våra kommunikationssystem i våra ledarroller. Föreläsningen ges tillsammans med Linda Blom på Blom Communication.

Denna föreläsning passar för ledningsgrupper, chefer och ledare.

Alla företag är väl medvetna om att kundernas upplevelse är det som avgör styrkan i ett varumärke. Men alltför många företag glömmer bort att varumärket skapas minst lika mycket av medarbetarnas upplevelse av att arbeta i organisationen. Varför är det så? Och hur gör man egentligen för att bygga ett varumärke från insidan? Vi resonerar kring forskning som visar hur medarbetarengagemang och framgångsrika varumärken faktiskt hänger ihop. Du får med dig konkreta tips hur du kan arbeta medvetet och strategiskt med internkommunikation och organisationskultur för att bygga varumärket och skapa resultat och bättre affärer.  Föreläsningen ges tillsammans med Linda Blom på Blom Communication.

Denna föreläsning passar för ledningsgrupper, chefer och ledare.

Med en allt hårdare konkurrens på marknaden har varumärket blivit viktigare än någonsin. Hur vill vi upplevas och vilka värden vill vi bli förknippade med? Under 2 timmar varvar vi föreläsning om hur du kan profilera ditt varumärke och använda det som utgångspunkt i din marknadsföring med praktiskt arbete där du får tillfälle att fundera över just ditt varumärke och ta hjälp av Hanna i dina funderingar. Du får med dig en mall att använda i ditt fortsatta arbete med ditt varumärke och vi går också kort igenom hur man kan tänka för att sätta en marknadsplan.

Denna föreläsning passar exempelvis för näringslivsföreningar och starta eget-kurser men också för företag som vill involvera sina medarbetare i varumärkesarbetet.

”Bra och övergripande genomgång av hur man ska tänka runt sitt varumärke.”

Digitala och sociala medier kan kännas stort och svårt – vad innebär en digital närvaro? Varför ska mitt företag finnas på sociala medier, så som det ser ut idag? Vi har en genomgång av hur den digitala närvaron kan se ut för att sedan bli mer praktiska där jag bjuder på tips om hur du kan tänka kring innehållet i dina kanaler, med koppling till varumärket, och du får möjlighet att ta hjälp i dina frågor och funderingar.

Föreläsningen passar exempelvis för näringslivsföreningar och starta eget-kurser, kommunikations- och marknadsavdelningar som vill vässa sin digitala närvaro och som utbildning one-to-one för exempelvis egenföretagare.

Varumärke och marknadsföring kan låta stort, övermäktigt och svårt. Men det behöver det inte vara. Alla företag har ett varumärke oavsett om de jobbar med det eller inte. Alla företag behöver marknadsföra sig på ett eller annat sätt för att kunna sälja. I den här föreläsningen går vi igenom följande bitar för att nyblivna företagare ska få bättre koll:

  • Vad är ett varumärke?
  • Målgrupper
  • Grafisk profil
  • Kanaler
  • Syfte & Mål
  • Utformning
  • Marknads- och aktivitetsplan
  • Lagstiftning i korthet

Föreläsningen passar exempelvis för näringslivsföreningar och starta eget-kurser samt egenföretagare.

”Mycket bra föreläsning för en grupp som kommit olika långt på sin väg att starta eget. Det märks när någon brinner för sitt ämne och det gör verkligen Hanna, vilket gjorde det både roligt och lätt att ta till sig budskapet.”