Strategisk kommunikation

Strategisk kommunikation är kommunikation som inte syns, men som märks. Att tänka strategiskt i sin kommunikation handlar om att göra medvetna val av målgrupper, kanaler och budskap. Allt med utgångspunkt i visioner och mål. Det kan handla om såväl extern som intern kommunikation.

Men vad betyder det här egentligen? När ska du anlita mig, kanske du tänker?

Det kan till exempel vara när

  • du lägger all information du kan tänka dig att dina anställda behöver på intranätet men märker att hälften av medarbetarna inte läser där.
  • du behöver lyckas bättre med dina strategigenomföranden.
  • du inte vet varför du ska eller hur du kan använda sociala medier i din kommunikation.
  • du behöver hjälp med hur du ska använda dina kommunikationskanaler.

 

Det skulle också kunna vara när du behöver

  • en kommunikationsrådgivare.
  • utbilda dina medarbetare till att bli bättre kommunikatörer.

Relaterade blogginlägg

Vad gör jag som kommunikationsstrateg?

Kommunikatör, kommunikationsstrateg, webbredaktör, producent, marknadskommunikatör, internkommunikatör, digital kommunikatör, kreatör, redaktör, informatör – ja listan på titlar inom kommunikatörsyrket kan göras lång. Men vad gör egentligen

Läs hela inlägget