Strategisk kommunikation

Strategisk kommunikation är kommunikation som inte syns, men som märks. Att tänka strategiskt i sin kommunikation handlar om att göra medvetna val av målgrupper, kanaler och budskap för att skapa bättre förutsättningar att nå sina affärs- och verksamhetsmål. Det kan handla om såväl extern som intern kommunikation.

Men vad betyder det här egentligen?

Du kanske funderar på när du kan anlita mig? Det kan till exempel vara när

  • du lägger all information du kan tänka dig att dina anställda behöver på intranätet men märker att hälften av medarbetarna inte läser där.
  • du behöver lyckas bättre med att omsätta dina strategier i handling.
  • du inte vet varför du ska eller hur du kan använda sociala medier i din kommunikation.
  • du behöver hjälp med hur du ska använda dina kommunikationskanaler.

Det skulle också kunna vara när du behöver

  • en kommunikationsrådgivare, ett bollplank eller kommunikativa coach.
  • utbilda dina medarbetare till att bli bättre kommunikatörer.

Eller något helt annat som rör din kommunikation. Hör av dig så pratar vi om saken!

Exempel på tjänster

  • Kommunikationsstrategi
  • Kommunikationsplan
  • Budskapsplattform/budskapsår
  • Analys och undersökningar
  • Planering och genomförande av workshop
  • Internutbildningar inom kommunikation för chefer och/eller medarbetare
  • Mål och mätning för kommunikationsavdelningar 
  • Mål och mätning av kommunikationsaktiviteter

Relaterade blogginlägg

Vad gör jag som kommunikationsstrateg?

Kommunikatör, kommunikationsstrateg, webbredaktör, producent, marknadskommunikatör, internkommunikatör, digital kommunikatör, kreatör, redaktör, informatör – ja listan på titlar inom kommunikatörsyrket kan göras lång. Men vad gör egentligen

Läs hela inlägget