Strategisk kommunikation

Strategisk kommunikation är kommunikation som inte syns, men som märks. Att tänka strategiskt i sin kommunikation handlar om att göra medvetna val av målgrupper, kanaler och budskap. Allt med utgångspunkt i visioner och mål. Det kan handla om såväl extern som intern kommunikation.

Men vad betyder det här egentligen? När ska du anlita oss, kanske du tänker?

Det kan till exempel vara när

  • du lägger all information du kan tänka dig att dina anställda behöver på intranätet men märker att hälften av medarbetarna inte läser där.
  • du behöver lyckas bättre med dina strategigenomföranden.
  • du inte vet varför du ska eller hur du kan använda sociala medier i din kommunikation.
  • du behöver hjälp med hur du ska använda dina kommunikationskanaler.

Det skulle också kunna vara när du behöver

  • en kommunikationsrådgivare.
  • utbilda dina medarbetare till att bli bättre kommunikatörer.

Artiklar om strategisk kommunikation

Vad är OKR och varför ska man jobba med det?

Vad är OKR och varför ska man jobba med det?

OKR är en målstyrningsmetod som togs fram under 1970-talet av Andy Groove som arbetade, och införde OKR, på Intel. Idag är Google och LinkedIn kända ambassadörer för metoden. OKR består av två delar; ”Objective” vilket står för mål och ”Key Results” som står för...

5 anledningar att skicka pressmeddelanden

5 anledningar att skicka pressmeddelanden

Alla organisationer kan tjäna på att skicka pressmeddelanden som en del i sitt marknadsförings- och kommunikationsarbete. Det som krävs är att du har en nyhet. Ett intressant pressmeddelande, med en riktigt bra nyhet, leder ofta till publicitet och har du lyckats...